XV sesja Rady Miejskiej w Byczynie w dniu 25.06.2025 r. (środa) o godz. 15:00
Termin: 25.06.2025, g. 15:00
Miejsce: Urząd Miejski
- 1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad i wskazanie Sekretarza sesji.
- 3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania sesji.
- 4. Przyjęcie porządku obrad.
- 5. Przyjęcie protokołów z XIII i XIV sesji
- 6. Przedstawienie informacji o zgłoszonych interpelacjach i zapytaniach oraz sposobie ich realizacji.
- 7. Sprawozdanie Burmistrza Byczyny z podejmowanych działań i decyzji w okresie międzysesyjnym.
- 8. Rozpatrzenie raportu o stanie gminy Byczyna za 2024 rok.
- 9. Debata nad raportem o stanie gminy Byczyna za 2024 rok.
- 10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Byczyny wotum zaufania (druk nr 93).
- 11. Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy Byczyna za 2024 rok.
- 12. Przedstawienie informacji o stanie mienia gminy Byczyna.
- 13. Przedstawienie sprawozdania finansowego gminy Byczyna za rok 2024.
- 14. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o przedłożonym przez Burmistrza Byczyny sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Byczyna za 2024 rok.
Opinia RIO dot. sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok.pdf (227,04KB)
- 15. Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Byczyny.
- 16. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Byczyny.
Opinia RIO dot. wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium.pdf (145,98KB)
- 17. Podjęcie uchwał w sprawie:
- a. zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Byczyna za 2024 r. (druk nr 94),
- b. zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu gminy Byczyna (druk nr 95),
- c. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Byczyny z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok (druk nr 96),
- d. ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych na obszarze Gminy Byczyna oraz określenia granic ich obwodów (druk nr 97),
- e. likwidacji Technikum w Byczynie wchodzącego w skład Zespołu Szkół w Byczynie (druk nr 98),
- f. likwidacji Branżowej Szkoły I Stopnia w Byczynie wchodzącej w skład Zespołu Szkół w Byczynie (druk nr 99),
- g. likwidacji Liceum Ogólnokształcącego w Byczynie wchodzące w skład Zespołu Szkół w Byczynie (druk nr 100),
- h. rozwiązania Zespołu Szkół w Byczynie (druk nr 101),
- i. udzielenia dotacji celowej dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na obszarze gminy Byczyna w zakresie odpowiadającym wysokości wkładu własnego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (druk nr 102),
- j. udzielenia dotacji celowej dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Antoniego Padewskiego w Roszkowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na obszarze gminy Byczyna w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (druk nr 103),
- k. wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości (druk nr 104),
-
l. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Byczyna na lata 2025-2029 (druk nr 105), - m. rozpatrzenia petycji w przedmiocie aktualizacji prawa miejscowego w zakresie funkcjonowania 4 pomników przyrody na terenie Gminy Byczyna (druk nr 106),
- n. zmian w budżecie gminy na 2025 rok (druk nr 107).
- 18. Sprawozdanie z Rocznego Programu Współpracy Gminy Byczyna z Organizacjami Pozarządowymi za 2024 rok.
- 19. Ocena zasobów pomocy społecznej za 2024 rok.
- 20. Rozwój turystyki i promocja miasta oraz działalność kulturalna i sportowa na terenie gminy Byczyna.
- 21. Informacja na temat stanu technicznego i stopnia wykorzystania obiektów sportowo - rekreacyjnych oraz organizacja letniego wypoczynku.
- 22. Informacja o stanie bezpieczeństwa powiatu kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2024 rok.
- 23. Przedstawienie protokołu z kontroli przeprowadzonej przez Komisje Rewizyjną w okresie międzysesyjnym
Protokół z przeprowadzonej Kontrolii dot. funduszu sołeckiego.pdf (886,11KB)
- 24. Wolne wnioski i zapytania
- 25. Komunikaty.
- 26. Zakończenie sesji.