Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Spis zadań według referatów

Załatw sprawę w Urzędzie Miejskim w Byczynie

 

Telefony kontaktowe do urzędu:

77 413 41 50
77 413 41 66
77 413 40 23

Spis numerów wewnętrznych

 


Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych


Kierownik referatu: Renata Marzec  (pokój nr 12  wew. 23)

Do zadań referatu należy:

  • przyjmowanie, wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych,
  • przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania,
  • rejestr wyborców,
  • kontrola zarządcza,
  • archiwum zakładowe,
  • ochrona informacji niejawnych,
  • sprawy obronne,
  • zarządzanie kryzysowe,
  • ochrona zdrowia,
  • ubezpieczenia majątku gminy i od odpowiedzialności cywilnej,
  • kwalifikacja wojskowa.

Referat Organizacyjny i Oświaty


Kierownik referatu: Marcin Czech  (pokój nr 10  wew. 14)

Do zadań referatu należy:

  • Biuro Rady,
  • CEIDG,
  • zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
  • oświata,
  • obsługa sekretariatu,
  • sprawy repatriacji,
  • kadry,
  • nabory na wolne stanowiska urzędnicze,
  • staże,
  • roboty publiczne,
  • nadzór nad pracownikami interwencyjnymi,
  • obsługa informatyczna Urzędu Miejskiego,
  • Gminne Ochotnicze Straże Pożarne,
  • Ochrona przeciwpożarowa

Referat Finansowo-Księgowo-Podatkowy


Kierownik referatu: Aneta Dubowiecka  (pokój nr 7A  wew. 57)

Do zadań referatu należy:

  • prowadzenie obsługi księgowej Urzędu Miejskiego oraz gminy,
  • ewidencja: Funduszu Sołeckiego,
  • Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ZFŚS,
  • opłaty z tytułu posiadania psa,
  • sprawozdawczość budżetowa,
  • udzielanie pomocy w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym – rozłożenie na raty, odroczenie terminu zapłaty, umorzenie, windykacja należności cywilnoprawnych,
  • wydawanie zaświadczeń o wyrażeniu zgody na wykreślenie z hipoteki z księgi wieczystej,
  • rozliczanie podatku VAT scentralizowanego,
  • naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów o pracę i z tytułów cywilnoprawnych, diet za udział w sesjach oraz innych należności,
  • obsługa ubezpieczeń społecznych,
  • sporządzanie przelewów.
  • prowadzenie postępowań podatkowych mających na celu ustalenie i określenie wysokości podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
  • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego producentom rolnym,
  • przeprowadzanie kontroli podatkowych,
  • opracowywanie decyzji dotyczących umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat stanowiących dochody gminy,
  • prowadzenie księgowości podatkowej i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • analiza wpłat i ich windykacja oraz wydawanie zaświadczeń na podstawie danych z ewidencji podatkowej.

Referat Budownictwa, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju


Kierownik referatu: Łukasz Goliński (pokój nr 25  wew. 27)

Z-ca kierownika referatu: Aneta Sztojko-Chałupczyńska (pokój nr 24  tel. wew. 28)

Do zadań referatu należą:

  • inwestycje,
  • zagospodarowanie przestrzenne,
  • budownictwo,
  • gospodarka odpadami,
  • infrastruktura techniczna gminy,
  • zabytki,
  • drogownictwo,
  • pozyskiwanie środków finansowych na inwestycje,
  • cmentarze,
  • zamówienia publiczne.
  • koordynator ds. rozwoju wsi i funduszu sołeckiego,
  • ochrona środowiska,
  • gospodarka gruntami,
  • zarządzanie nieruchomościami,
  • rolnictwo,
  • łowiectwo.
  • promocja miasta i gminy – turystyka, strefy inwestycyjne, strona internetowa i facebook,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi,
  • informacja publiczna,
  • rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.

Poza tym w ramach byłego referatu BIGS:

  • pozyskiwanie środków unijnych,
  • rekrutacja na warsztaty w projekcie „Twoje życie-nasza wspólna sprawa II”,
  • pomoc w przygotowaniu aplikacji projektowej dla podmiotów zewnętrznych, w tym pozyskiwanie środków z „małych grantów”.

Urząd Stanu Cywilnego


Kierownik: Renata Marzec  (pokój nr 12  wew. 23)

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  • rejestracja stanu cywilnego oraz dokonywanie w nim zmian,
  • wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
  • zmiana imion i nazwisk,
  • aktualizowanie i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL

Stanowisko ds. kontroli i audytu wewnętrznego


Główny specjalista: Iwona Statuch  (pokój nr 28  wew. 35)

  • planowanie, organizowanie i przeprowadzanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających  w komórkach organizacyjnych Urzędu oraz jednostkach organizacyjnych gminy,
  • realizowanie czynności z zakresu audytu wewnętrznego w celu usprawnienia działalności operacyjnej Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Byczyna.