Spis zadań według referatów
Załatw sprawę w Urzędzie Miejskim w Byczynie
Telefony kontaktowe do urzędu:
77 413 41 50
77 413 41 66
77 413 40 23
Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych
Kierownik referatu: Renata Marzec (pokój nr 12 wew. 23)
Do zadań referatu należy:
- przyjmowanie, wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych,
- przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania,
- rejestr wyborców,
- kontrola zarządcza,
- archiwum zakładowe,
- ochrona informacji niejawnych,
- sprawy obronne,
- zarządzanie kryzysowe,
- ochrona zdrowia,
- ubezpieczenia majątku gminy i od odpowiedzialności cywilnej,
- kwalifikacja wojskowa.
Referat Organizacyjny i Oświaty
Kierownik referatu: Marcin Czech (pokój nr 10 wew. 14)
Do zadań referatu należy:
- Biuro Rady,
- CEIDG,
- zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
- oświata,
- obsługa sekretariatu,
- sprawy repatriacji,
- kadry,
- nabory na wolne stanowiska urzędnicze,
- staże,
- roboty publiczne,
- nadzór nad pracownikami interwencyjnymi,
- obsługa informatyczna Urzędu Miejskiego,
- Gminne Ochotnicze Straże Pożarne,
- Ochrona przeciwpożarowa
Referat Finansowo-Księgowo-Podatkowy
Kierownik referatu: Aneta Dubowiecka (pokój nr 7A wew. 57)
Do zadań referatu należy:
- prowadzenie obsługi księgowej Urzędu Miejskiego oraz gminy,
- ewidencja: Funduszu Sołeckiego,
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ZFŚS,
- opłaty z tytułu posiadania psa,
- sprawozdawczość budżetowa,
- udzielanie pomocy w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym – rozłożenie na raty, odroczenie terminu zapłaty, umorzenie, windykacja należności cywilnoprawnych,
- wydawanie zaświadczeń o wyrażeniu zgody na wykreślenie z hipoteki z księgi wieczystej,
- rozliczanie podatku VAT scentralizowanego,
- naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów o pracę i z tytułów cywilnoprawnych, diet za udział w sesjach oraz innych należności,
- obsługa ubezpieczeń społecznych,
- sporządzanie przelewów.
- prowadzenie postępowań podatkowych mających na celu ustalenie i określenie wysokości podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego producentom rolnym,
- przeprowadzanie kontroli podatkowych,
- opracowywanie decyzji dotyczących umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat stanowiących dochody gminy,
- prowadzenie księgowości podatkowej i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- analiza wpłat i ich windykacja oraz wydawanie zaświadczeń na podstawie danych z ewidencji podatkowej.
Referat Budownictwa, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju
Kierownik referatu: Łukasz Goliński (pokój nr 25 wew. 27)
Z-ca kierownika referatu: Aneta Sztojko-Chałupczyńska (pokój nr 24 tel. wew. 28)
Do zadań referatu należą:
- inwestycje,
- zagospodarowanie przestrzenne,
- budownictwo,
- gospodarka odpadami,
- infrastruktura techniczna gminy,
- zabytki,
- drogownictwo,
- pozyskiwanie środków finansowych na inwestycje,
- cmentarze,
- zamówienia publiczne.
- koordynator ds. rozwoju wsi i funduszu sołeckiego,
- ochrona środowiska,
- gospodarka gruntami,
- zarządzanie nieruchomościami,
- rolnictwo,
- łowiectwo.
- promocja miasta i gminy – turystyka, strefy inwestycyjne, strona internetowa i facebook,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- informacja publiczna,
- rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.
Poza tym w ramach byłego referatu BIGS:
- pozyskiwanie środków unijnych,
- rekrutacja na warsztaty w projekcie „Twoje życie-nasza wspólna sprawa II”,
- pomoc w przygotowaniu aplikacji projektowej dla podmiotów zewnętrznych, w tym pozyskiwanie środków z „małych grantów”.
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Renata Marzec (pokój nr 12 wew. 23)
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja stanu cywilnego oraz dokonywanie w nim zmian,
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
- zmiana imion i nazwisk,
- aktualizowanie i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL
Stanowisko ds. kontroli i audytu wewnętrznego
Główny specjalista: Iwona Statuch (pokój nr 28 wew. 35)
- planowanie, organizowanie i przeprowadzanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w komórkach organizacyjnych Urzędu oraz jednostkach organizacyjnych gminy,
- realizowanie czynności z zakresu audytu wewnętrznego w celu usprawnienia działalności operacyjnej Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Byczyna.